onsdag 25 februari 2009

Cool Chick!!


I gårdagens DN kultur gick det att läsa att i serievärlden befolkas det av allt fler hjältinnor.
Nästa på tur att rädda världen är Wonder Woman .
Och, berätta något nytt!!
Vi har LÄNGE varit suckers för dessa coola amazonkvinnor som strider mot universums alla hemskheter.
She-Ra är en av dem. Tvillingsyster till He-Man (Masters Of The Universe).
En kvinna av rang som då & då har en riktigt catfight med sin ärkefiende Catra.
Hår som får till och med det bästa fakehår att se ut som nylonfibrer & en kropp som får Angelina Jolie att svartna av avund.
Det ni brudar, är något att se upp till istället för alla dessa blonderade våp vars enda ansträngning per dag är att kånka runt på sin stora Mulberry väska för att hitta dagens STORA rea fynd!!
Hade TV5 köpt in denna serie istället för "Den rätta för Rosing" hade de nu inte suttit & skäms över helrisiga tittarsiffror!!
Real Girlpower!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gillar ni de där brudarna måste ni också gilla mig i min nya outfit… Koll för jag lovar att den är snygg!
http://marianova.com/users/annikamarusarz/photoalbum/min-nya-outfit
Såg också eran lilla rosutdelning till bland annat de forumet jag bloggar i, roligt!!! Och jag ska göra de andra bloggarna uppmärksammad på den rosen